A klubok bevételének egyik biztos forrása a mezeladás, így a sportszergyártók általában nem vállalnak nagy kockázatot a dizájnnal. Előző két cikkünkben azokkal a felszerelésekkel foglalkoztunk, amelyek nem feltétlenül kerültek a csapatok vitrinjébe, ám úgy fair, ha a telitalálatok között is kutakodunk.
A Barcelona 1899-es alapításától kezdve, 107 éven át képviselte azt a hagyományt, hogy nem fogadtak el egy mezszponzori ajánlatot sem. 2006-ban mindenkit megleptek, amikor bemutatták új felszerelésüket, rajta az UNICEF logóval. A csavar azonban ezután jött, ugyanis a gránátvörös-kékek fizettek 5 évre 10 millió eurót az ENSZ Gyermekalapnak, hogy használhassák a logójukat. A klub akkori elnöke, Joan Laporta azt nyilatkozta, hogy a Barcelona több mint egy klub, reményt adhatnak a rászoruló gyermekeknek. Ez az egyedülálló kezdeményezés tette ezt a trikót az egyik legnépszerűbb mezzé a történelem során.
2010-ben a Santos is úgy döntött, hogy a Barcelona nyomdokait követve együttműködésbe lépnek a World Wide Fund for Nature segélyszervezettel, hogy logójukat a mezükre tehessék, ezzel támogatva a világ legnagyobb civil természetvédelmi szervezetét. Pelé egykori klubjának is bevált a kollaboráció, hiszen ki ne imádna egy olyan mezt, amin egy panda virít, főleg úgy, hogy a mackót is Santos felszerelésbe öltöztették.
A Real Madrid számos második színt alkalmazott a jól bevált hazai fehér szerelésén, de egyik sem szólt akkorát, mint a 2011-2012-es szezon arany csíkozása. A Blancók szurkolói sokszor érezték úgy, hogy szeretett csapatuk felsője túlzsúfolt, úgyhogy erre is különös figyelmet fordítottak a tervezők. A mezszponzor logója uralkodik, de nem nyomja el a címert és a sportszergyártó logóját. A 3 aranycsík a váll-lapon és a nadrágon pedig nem csak stílusossá tette a szerelést, de teljes mértékben passzolt az Adidas dizájnjához.
Amikor sárga-zöld színkombinációból álló szerelést látunk a pályán, mindenki azonnal tudja, hogy melyik válogatott játszik. Carlos Alberto, Brazília korábbi csapatkapitánya úgy fogalmazott: „Amikor azt a sárga mezt viseled, akkor büszkeséget érzel, de mellette benned van az is, hogy felelősséget kell vállalnod, felelősséget, hogy inspirálj és szórakoztass.” Ezt általában meg is teszi a nemzeti tizenegy, 5 világbajnoki címük és 4 Konföderációs kupa győzelmük rekordnak számít.
Az Adidas kreativitásának köszönhetően az Olympique Marseille 2011-12-es vendégmezét megszerette az egész világ. A felsőn egy olyan kollázst láthatunk, amely a klub történelmének meghatározó alakjait és helyszíneit mutatja be. A világoskék és arany pedig még különlegesebbé teszik a mezt.
Fotók: Twitter, Soccer Jersey Culture, Soccer Master, Shortlist, Pinterest
Facebook
Twitter
YouTube
RSS