Mindenki ismeri őket, hétről-hétre megmutatják a világnak, hogy miért ők az adott sportág legjobbjai. Sztárokból igazi márkákká nőtték ki magukat, akik lassan többet keresnek a pályán kívül, mint eredeti munkájuk közben.
Valószínűleg napjaink leghíresebb futballistája a 33 éves portugál zseni, aki a Manchester Unitedben lett igazán nagy alakja a labdarúgásnak, ezután került az etalonnak számító Real Madridhoz, ahol gyakorlatilag minden klubrekordot megdöntött. Napjainkban pedig Olaszországban, a Juventus csatáraként szórja a gólokat a Serie A-ban hetente nettó 600 000 dollárért. Csak a vicc kedvéért, ez hét napra lebontva, napi 24 órával számolva azt jelenti, hogy óránként kereken 1 millió forintnak megfelelő összeget keres az ötszörös aranylabdás focista Torinóban az év minden egyes napján.
Az Európa-bajnok a pályán kívül sem elégedik meg a középszerűséggel, a bő másfél évtizede tartó profi karrierje során több mint 30 nagyobb szponzori megállapodást kötött. A Gyűrűk Urából ismert analógia mentén haladva 1 szerződés mind fölött kiemelkedik a sorból, mégpedig a Nike-val kötött egyezség.
A válogatott klasszis még 2003-ban írt alá először kontraktust az amerikai multival és kettejük gyümölcsöző kapcsolatából 2016-ig mintegy 174,4 millió dollárt keresett (kb. 48,8 milliárd forintot). Ekkor nem ért véget a történet, sőt… Ronaldo lett a harmadik sportoló a cég történetében Michael Jordan és LeBron James után, aki élethosszig tartó megállapodást kapott a vállalattól. Az ötszörös Bajnokok Ligája-győztes ennek köszönhetően várhatóan 1 milliárd dollárt (kb. 280 milliárd forintot) kasszírozhat a jövőben, függetlenül attól, hogy már éppenséggel szögre akasztotta-e a futballcsukáját, vagy sem.
A 2009-ben alapított Puskás Ferenc-díj első nyertese az interneten mutatott aktivitása szempontjából is kiemelkedik a sorból az eddig bemutatott legendák közül. Az Instagram oldalát 147,6 millió ember követi (csak a miheztartás végett, ha ekkora lakosságú országról beszélnénk, az lenne a Föld 9. legnépesebb állama), ezzel abszolút csúcstartó a bolygón. Emellett a social media egyéb felületein is rendkívül aktív, Facebookon 122 millióan like-olták. Ezek után egyáltalán nem csoda, hogy fizetett hirdetéseken keresztül is rengeteget keres, de ez az üzlet igazi win-win helyzet a feleknek, iparági szakértők kiszámolták, hogy egy-egy reklámot megjelenítő poszttal 1,6 millió dollárt (kb. 448 millió forintot) keres a világ egyik legjobb futballistája a hirdetőknek.
A négygyermekes családapa a vállalkozásépítésben is igazi menőnek számít, a saját maga által létrehozott CR7 márka égisze alatt a ruházati cikkektől kezdve a mobiltelefonokra letölthető játékokig mindent forgalmaz. A Ronaldo-birodalom mára már magában foglal hoteleket, edzőtermeket és múzeumokat is. A szegénysorból származó labdazseni nem felejtette el, honnan jött, rengeteget jótékonykodik, például a 2015-ös nagy nepáli földrengés után 8 millió dollárt (kb. 2,2 milliárd forintot) utalt gyorssegély gyanánt a károsultaknak.
Ronaldoval kapcsolatban jelenleg a legnagyobb kérdés az, hogy a nemrég kirobbant szexuális zaklatási ügye vajon merre fut ki, hiszen, ha kiderül, hogy bűnös, akkor a gondosan felépített üzleti világa pillanatok alatt darabokra hullhat.
Fotó: scorum.com, 360nobs.com, varzesh11.com
Facebook
Twitter
YouTube
RSS