Mindenki ismeri őket, hétről-hétre megmutatják a világnak, hogy miért ők az adott sportág legjobbjai. Sztárokból igazi márkákká nőtték ki magukat, akik lassan többet keresnek a pályán kívül, mint eredeti munkájuk közben.
Még csak 26 éves cikkünk főszereplője, de már egy ideje megkerülhetetlen alakja lett a világ labdarúgásának. Technikája, gyors észjárása hamar az égbe repítette 2016 olimpiai bajnok futballistáját, így egyáltalán nem csoda, hogy a szponzorok is megtalálták maguknak a brazil titánt.
A számtalan elismerés és díj mellett a profitorientált vállalatoknak az is imponáló a PSG klasszisával kapcsolatban, hogy a különböző social media felületeken (Facebook, Insatgram és Twitter) több mint 208,5 millió követővel rendelkezik. A Bajnokok Ligája-győztes labdazsonglőr ráadásul havonta átlagosan 2,5 millió rajongóval gyarapítja táborát, ami egészen elképesztő teljesítmény.
Neymar eddigi karrierje alatt 39 különböző támogató megállapodást írt alá, ezek közül kiemelkedik a Nike, amelyet 2011-ben kötöttek a felek 10 évre. A kontaktus tartalmát nem sikerült titokban tartani, évi 1 millió dolláros (kb. 280 millió forintos) megállapodás született, amivel nem a válogatott kiválóság járt jól. Ha figyelembe vesszük, hogy az elmúlt egy évben a francia bajnok különböző posztjaival 1,3 milliárd interakciót generált az interneten, és egy-egy posztjával nagyjából 600 000 dollárt (kb. 168 millió forintot) keresett a „megrendelőknek”, akkor már érthető, miért nem ez volt élete üzlete. Azt már csak zárójelben jegyezzük meg, hogy a FIFA Konföderációs Kupa-nyertes 177 anyagot tett ki az amerikai multinacionális cégnek az elmúlt egy esztendőben, amivel óvatos becsléssel is 106 millió dollárt (kb. 29.7 milliárd forintot) hozott a sportvállalat konyhájára. Igaz, ezért Neymar lett az első labdarúgó a bolygón, aki a neki kifejlesztett, speciális Air Jordan cipőt viselheti „munka” közben.
Mielőtt tovább szemezgetünk a korábbi Barca-csillag szerződéseiből, érdemes egy pillanatra megállni és megnézni, mennyit is fizet a gall klub Neymar Jr.-nak a szolgálataiért. Ha azt mondjuk, évi 11,92 milliárd forint a jussa, az súrolja a felfoghatatlan kategóriát, még óradíjra lebontva is lenyűgöző az 1,36 millió forintos kifizetés. Más lehet ekkora összegnél kényelmesen hátradőlne, nem így azonban hősünk.
Magyarországon is látható a televíziókban a híres borotvagyártó entitásnak, a Gillette-nek a reklámja, amivel az egygyermekes családapa 2015 és 2019 között évi 5-8 millió dollárt (kb. 1,4-2,24 milliárd forintot) tesz zsebre. Hasonló összegért írt alá a Beats Electronics vállalattal is, ami a zeneiparban érdekelt, és nem mellesleg egy másik legenda, az amerikai raphíresség, Dr. Dre alapított.
A hazájában istenként tisztelt sportoló saját brandjét is szorgalmasan építi, feltűnt egy rövid szerep idejéig a Vin Diesel fémjelezte xXx: Újra akcióban mozifilmben, valamint 0,79 dollárért (kb. 224 forintért) bárki letöltheti telefonjára a speciális, Neymaros emojikat.
A jövő egyértelműen egyik legnagyobb sportcsillagáról beszélhetünk a Sao Pauló-i tehetség esetében, aki a futballélete mellett már most tudatosan építi az aktív évek után következő karrierjét.
Fotó: en.as.com, sneakernews.com
Facebook
Twitter
YouTube
RSS