• Beruházások és sportágfejlesztés
  • Sportpiac
  • Sportpolitika
  • Különvélemény
  • Olimpiai sportágak
  • Nem olimpiai sportágak
  • Szabadidősport
  • Sportjog
  • Életmód
  • Interjú
  • Utánpótlás sport
KormánySport
  • Beruházások és sportágfejlesztés
  • Sportpiac
  • Sportpolitika
  • Különvélemény
  • mégtöbb téma
    • Olimpiai sportágak
    • Nem olimpiai sportágak
    • Szabadidősport
    • Sportjog
    • Életmód
    • Interjú
    • Utánpótlás sport
  • Facebook

  • Twitter

  • YouTube

  • RSS

Sportpiac

Brand a sportoló mögött – Roger Federer

Brand a sportoló mögött – Roger Federer
Kormány Sport
Kormány Sport
2018-11-22

Mindenki ismeri őket, hétről-hétre megmutatják a világnak, hogy miért ők az adott sportág legjobbjai. Sztárokból igazi márkákká nőtték ki magukat, akik lassan többet keresnek a pályán kívül, mint eredeti munkájuk közben.

A svájci teniszcsillag egy igazi gentleman, aki nem mellesleg 20 Grand Slam bajnoki címet gyűjtött be eddigi aktív évei során és többször is vezette az ATP férfi egyéni világranglistát. Ha most tételesen felsorolnánk az általa nyert címeket, nagyjából 2-3 oldalon keresztül csak ezzel foglalkoznánk. A figyelemreméltó karrier természetesen nemcsak a szurkolók érdeklődését keltette fel, hanem a szponzorokét is, akik elhalmozták szerződésekkel a nyolcszoros wimbledoni győztest.

Federer egyik legősibb támogatója a sportszergyártó óriás Nike volt. Az amerikai multinacionális vállalat már a kezdetektől, 1998-tól ott volt az élő legenda mellett, éppen ezért volt nagy meglepetés, amikor 20 év együttműködés után a felek útjai elváltak. Mielőtt rátérnénk az új szereplőre, érdemes ellamentálni két évtized eredményén a gigacéggel. A jelenlegi világranglista 3. helyezett játékos 150 millió dollárt tett zsebre ez idő alatt (ennyi pénzből két Groupama Arénát is fel lehetne húzni), de iparági becslések szerint a Nike ennek többszörösét megkereste az üzleten.

Az új partner – amely leváltotta a nagy elődöt – nem más, mint egy japán cég, a szintén sportszerekben utazó Uniqlo. Nem kevesebb, mint 10 évre szóló kontraktust írtak alá a felek 2018 nyarán, így Federernek 2028-ig évente 30 millió dollár (kb. 8,4 milliárd forint) üti a markát csak ebből az egy megállapodásból.

Ha sikerült megemészteni a fenti adatokat, akkor mehetünk is tovább, mert az Uniqlon kívül jelenleg még 11 társaság szponzorálja minden idők egyik legnagyobb teniszcsillagát. Ezek közül az egyezség ideje (2017-2022) és nagysága miatt kiemelkedik a brazil tésztagyártó céggel, a Barillával kötött szerződés, amely évi 8,1 millió dollárral (kb. 2,3 milliárd forinttal) gazdagítja a négygyermekes apuka bankszámláját.

A teniszütőket és táskákat készítő Wilson vállalattal kötött megállapodás összege évente „mindössze” 2 millió dollár (naponta több mint 1,5 millió forint lehetne), de ez az egyezség élete végéig érvényben marad, függetlenül attól, hogy játszik-e még meccset vagy sem.

A többi kontraktus felsorolásával nem fárasztanánk az olvasóinkat, mindenesetre Federer nem ok nélkül lett a Forbes listáján a 7. legjobban kereső sportoló a világon, ráadásul mindezt úgy, hogy 12,2 millió dollárt „ütögetett” össze versenyeken a vizsgált 2017. nyár – 2018. nyár periódusban és mellette a partnerei nagyjából 65 millió dollárt utaltak neki.

A párosban olimpiai aranyat nyerő kiválóság nemhiába számít példaképnek sok pályatárs számára, mert tenisztudása mellett üzleti érzéke is messze kiemelkedik a mezőnyből. Mindemellett ebben az esetben egy filantróp emberről beszélhetünk, aki saját alapítványán keresztül 2003 óta több mint 28.5 millió dollárt (kb. 8 milliárd forintot) költött oktatási programokra Afrikában és Svájcban, ezzel mintegy 650 000 gyermeket segítve.

Fotó: pwptennis.com, federerfan07.com, tennisworldusa.org, Ad Age

 

 

Related ItemsbrandRoger Federertennis
Hozzászólás

Hagyjon üzenetet

Kilépés a válaszból

Az email címet nem tesszük közzé.

Sportpiac
2018-11-22
Kormány Sport
Kormány Sport

Related ItemsbrandRoger Federertennis

More in Sportpiac

Az Arsenal is kiszemelte Szoboszlait

Kormány Sport2019-06-19
Read More

Átigazolási időszak – Kezdődjék a vadászat II.

Kormány Sport2019-05-27
Read More

Sportszergyártó óriások – The North Face

Kormány Sport2019-03-19
Read More

Sportszergyártó óriások – Converse

Kormány Sport2019-03-14
Read More

Sportszergyártó óriások – Under Armour

Kormány Sport2019-02-27
Read More

Sportszergyártó óriások – Joma

Kormány Sport2019-02-22
Read More

Magyarok is hozzájárultak az alpesisí-világbajnokság sikeréhez

Kormány Sport2019-02-16
Read More

Sportszergyártó óriások – Puma

Kormány Sport2019-02-08
Read More

Sportszergyártó óriások – Nike

Kormány Sport2019-01-28
Read More
Scroll for more
Tap

SZÓLJON HOZZÁ!

  • Treschu Albert - Magyarország minden idők legsikeresebb Világjátékok-szereplését produkálta
  • Ashley is interested in you! More info: https://letsg0dancing.page.link/go?hs=0ab9c9c9f8a81b95183a526a08994935& - Negyvenhét éremmel zártak a magyarok az Európai Egyetemi Játékokon
  • Annette just viewed your profile! More info: https://letsg0dancing.page.link/go?hs=6e19373e9f224e64cf36bb053f68cded& - Magyarország nyerte a kajak-kenu vb pontversenyét
  • Névtelen - Vízilabda – Két magyar bronz a Junior Olimpián
  • Két magyar bronz a Junior Vizilabda Olimpián - PestiSrácok - Vízilabda – Két magyar bronz a Junior Olimpián
KormánySport

I M P R E S S Z U M

A KormánySport kiadója a Top Sport Media Kft. (Cjsz.:Cg.01-09-333549)
A lap NMHH nyilvántartásba vételének száma: NMHH-00120-11126-25004-09466
Informatika: ITSource Informatikai és Telekommunikációs Szolgáltató Kft.
Kontakt: hello@kormanysport.hu
MTI

M É D I A A J Á N L A T

A KormánySport médiaajánlata 2019 (pdf)

All Right Reserved © 2018 KormánySport

Posztolj, és megmondom mennyit érsz!
Emelkedhet az olimpiai életjáradék