Ausztráliában kezdetét veszi a Formula–1 újabb szezonja. Azonban ahhoz, hogy ezt a várva várt pillanatot teljes mértékben érteni és élvezni tudjuk, nem árt beleásnunk magunkat kicsit a részletekbe. Szóval lássuk, mi minden vár ránk Melbourne-ben!
Először is az új szabályoknak köszönhetően több szoros versenyre és előzésre számíthatunk, ugyanis több meghatározó aerodinamikai alkatrész is drasztikus változáson ment át. Az elülső szárnyak szélesebbek, magasabbak lettek és előrébb jöttek. Az első szárnyvégek is egyszerűsödtek. Az elülső szárny alsó légterelői kettőre lettek limitálva oldalanként. Az oldalsó légterelők is előrébb kerültek és kisebbek lettek. A hátsószárny szélesebb, magasabb lett, így a nyitható része (DRS) is nagyobb lett. Mindez összességében annyit tesz: kisebb légellenállás, közeli üldöző helyzetekben nagyobb leszorítóerő, még nagyobb többletsebesség a nagyobbra nyitható DRS-nek köszönhetően az előzési helyzetekben. Valamint szintén a gyorsaságot szolgáló „újítás” (még a kezdetekkor 1950 és 1956 között volt ilyen), hogy a versenyen futott leggyorsabb körért egy plusz pont jár, ha a versenyző az első tízben végez. Ez a plusz pont mind az egyéni, mind pedig a csapatversenyben számítani fog. Fontos kiemelni, hogy a legjobb tízen kívüli versenyzők is motiváltak lehetnek ennek megszerzésére, hiszen ezzel akár egy riválist is meg tudnak fosztani pontoktól, amit sosem lehet tudni, hogy mikor fog jól jönni.
Kihagyhatatlan végigfutni a csapatok versenyzői felállásán. Három teljes újonccal: George Russellel, Alex Albonnal, Lando Norrisszal és Antonio Giovinazzival áll rajthoz a Williams, a Torro Rosso, a McLaren és az Alfa Romeo. De nagy visszatérők is vannak. Egyrészt Kimi Raikönnen, aki a Sauberhez – ettől a szezontól Alfa Romeo Racing néven futnak – tért vissza, ahol még anno pályafutását kezdte. Aztán ott van Robert Kubica, aki 2011-es súlyos balesete után a Williamsnél próbálja újra felvenni a kesztyűt. És az agresszív, forrófejű megmozdulásairól híres Daniil Kvyat egy újabb esélyt kapott a Forma–1-ben a Torros Rosso csapatának köszönhetően.
És ha már versenyzők: a csapattagok közötti verseny talán ebben az évben fog a leginkább kiélesedni. Az ifjú titán, Charles Leclerc a számítások alapján nagyon hamar Sebastian Vettel nyakában fog lihegni a Ferrarinál – hacsak nem fordítva lesz ez a helyzet, ugye. Valtteri Bottas az előző szezon után valószínűleg sokkal szívósabb lesz, így elképzelhető, hogy bizonyos esetekben nem fog akkora segítségére lenni Lewis Hamiltonnak, mint azt a Mercedes szeretné. A meglepetésszerűen a Renaulthoz igazoló Daniel Ricciardo mellett Nico Hülkenbergnek sem lesz igazán nyugta. Hiszen az ausztrál pilóta annak a reményében váltott csapatot, hogy így majd extra energiákat tud a versenyzésre fordítani, s az előző szezont elnézve, valószínűleg extrán éhes lesz a sikerre is.
A csapattársak közti versenynél talán még izgalmasabb lesz a csapatok közti harc. A téli tesztelés során úgy tűnt, ebben az idényben abszolút közel kerülhetnek egymáshoz a középmezőny csapatai. Igaz, a téli teszt még semmit nem bizonyít, hiszen a legtöbb csapat egy nagy adag fejlesztéssel kezdi meg a szezont a teszteléshez képest. Így az Ausztrál Nagydíj lesz az első igazi mérce az erősorrend megállapítására. Az biztos, hogy az Alfa Romeo rengeteget fejlődött már tavaly is, és egy Raikönnennel az autóban bármi megtörténhet. A Haas is belehúzott már az előző szezon során, emellett pedig úgy tűnik, Magnussen kezdi megtalálni magát és a helyét a Forma–1-ben, így már akár ők is dobogó közelben találhatják magukat. A Renaultnak az egyik legerősebb pilóta-párosa van a mezőnyben. A Ricciardo–Hülkenberg duó megkeserítheti a legnagyobb istállók dolgát is.
A Red Bull még inkább felzárkózni látszik a Mercedeshez és a Ferrarihoz, Max Verstappennel pedig minden adott arra (ha a Honda motor is úgy muzsikál), hogy erősen harcban legyenek a két világbajnoki esélyes csapattal. Végül a Ferrari és Mercedes „személyes’ háborúját tekintve azt lehet elmondani, az olasz istálló az elmúlt három évben egyre inkább a német motorgyártó nyakára tudott jönni, s úgy látszik, ebben a szezonban egy újabb lépést tettek afelé, hogy megtörjék a Mercedes hibrid érás menetelését. Ebben nagy segítségére lehet a csapatnak Mattia Binotto, a Ferrari új csapatfőnöke (Maurizio Arrivabenét váltotta), akinek talán sikerül küszöbölnie az apró botlásokat a végső győzelem érdekében.
Fotó: Reuters, Getty, Scuderia Ferrari, Renault Sport, Lat Photographic
Facebook
Twitter
YouTube
RSS