Soha nem szabad megelégednie egy profitorientált cégnek az aktuális helyzetével. Nem véletlenül pipálta le a Nike a vetélytársait, hiszen mindig elég bátor volt belenyúlni az aktuális társadalmi kérdésekbe ,és folyamatosan halad az idővel, vagy éppen megteremti az új korszakot.
Az amerikai cég magatartása nem újkeletű. Korábban is kiállt bizonyos gondolatok, eszmék mellett így hódítva maguk mellé a fiatal fogyasztókat. A lányok sportolása, a muszlim női, valamint a fekete sportolók támogatása, a #metoo és a melegmozgalom mind-mind része volt már kampányaiknak. Stílusosan, a Beatles „Revolution” c. dalát is felhasználták egy forradalmi TV-reklámhoz.
Idén ősszel is a jól bevált recepthez nyúlt a cégóriás, amikor Colin Kaepernicket választotta reklámarcként a „Just do it” kampány 30. évfordulójának alkalmából. A mottó pedig: „Higgy valamiben! Akkor is, ha fel kell áldoznod érte mindened!”.
Az NFL szerelmesei biztosan jól ismerik az irányítót, aki különleges hajviseletével és kivételes játékstílusával hívta fel magára a figyelmet karrierjének hajnalán.
Majd 2016-ban jött a térdelés, amivel szerette volna felhívni a tömeg figyelmét a rendőri erőszakra és a feketék elleni társdalmi elnyomásra. Több csapat, több játékosa is csatlakozott a szezon során. Természetesen, nem minden rajongó értett egyet a Kaep tiltakozásával. Az évadot követően távozott csapatától, majd azóta sem talált magának befogadó egyesületet. Erről a meglepőnek mondható állapotról Donald Trump is tehet, hiszen több alkalommal kritizálta a véleményformálókat. Kaepernick mellőzése oly annyira meghökkentő, hogy maga az érintett perli a ligát összejátszás miatt.
Így már érthetőbb a személyválasztás a jubiláló kampányhoz és annak mottójához. A San Francisco 49ers korábbi irányítója valóban mindent feladott, még a munkáját is, mert hitt valamiben.
Ősszel elindult a kampány által a hűséges fogyasztók még jobban megszerették a céget, míg sokan nem tudtak azonosulni a gondolattal. Volt, aki Nike termékeket égetett…
First the @NFL forces me to choose between my favorite sport and my country. I chose country. Then @Nike forces me to choose between my favorite shoes and my country. Since when did the American Flag and the National Anthem become offensive? pic.twitter.com/4CVQdTHUH4
— Sean Clancy (@sclancy79) September 3, 2018
…és volt, aki szimplán megkérdőjelezte a gondolatmenetet.
What was Nike thinking?
— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) September 7, 2018
Előre megtervezett katasztrófának indult és az is lett belőle. Bár a kampánybemutató napján 3 százalékot estek a cég részvényei, mégis hatalmasat kaszált a Nike. A különböző véleményt formáló médiamegjelenések 43 millió dollárt értek és több független szakértő is 2018 legjobb marketing húzásának ítéli meg Kaepernick szerződtetését.
Természetesen, nem a vak világba indította legújabb tervét az amerikai vállalat. Már 2017-ben közzétették a stratégiát, ahol olyan városok lakóit célozták meg, akik fiatalok és az átlagnál jobban keresnek. Így többek között Los Angeles, New York és több európai város is szerepel a listán. Ezen városok lakói pedig liberálisabbak és mérhetően kevésbé támogatják az aktuális amerikai elnököt.
A Nike tehát 2018-ban ésszerűen lázad, de társadalom nevelése másodlagos. Egy a cél, a profit!
Forrás: businessinsider.com; twitter.com; wikipedia.com; vox.com
Facebook
Twitter
YouTube
RSS