• Beruházások és sportágfejlesztés
  • Sportpiac
  • Sportpolitika
  • Különvélemény
  • Olimpiai sportágak
  • Nem olimpiai sportágak
  • Szabadidősport
  • Sportjog
  • Életmód
  • Interjú
  • Utánpótlás sport
KormánySport
  • Beruházások és sportágfejlesztés
  • Sportpiac
  • Sportpolitika
  • Különvélemény
  • mégtöbb téma
    • Olimpiai sportágak
    • Nem olimpiai sportágak
    • Szabadidősport
    • Sportjog
    • Életmód
    • Interjú
    • Utánpótlás sport
  • Facebook

  • Twitter

  • YouTube

  • RSS

Különvélemény

Posztolj, és megmondom mennyit érsz!

Posztolj, és megmondom mennyit érsz!
Kormány Sport
Kormány Sport
2018-11-21

Egy nevesebb, sikeresebb sportoló manapság már felkészülten, külön csapattal kezelteti a közösségi médiáját. Olyan tartalmakkal töltik meg az Instagram, Twitter vagy Facebook fiókjaikat, amikkel emberek millióit, milliárdjait befolyásolják. Így válnak tudatos influencerré és lesznek a nagyobb márkák számára még inkább kelendő portékák.

Az elmúlt években ez a trend (influencerek használata) egyre erősebb lett és különböző számolási technikákkal már pontos adatot kapnak a befektetők a megtérülésről.

Ha fotók és rövid videók nézegetéséről van szó, mindenki az Instagramra gondol. Az aktuális „Instagram Rich List” alapján – a legtöbb követővel rendelkező személyeket gyűjti össze – jelenleg Kylie Jenner vezet Selena Gomez és Cristiano Ronaldo előtt, ami a bejegyzésenkénti árat jelenti. Míg Ronaldo esetében 750.000 dollárba vagyis 211 millió forintba kerül egy megvásárolt poszt, addig Kylie Jenner már a kerek 1 millió dollárt sem gondolja túlságosan hivalkodónak. És a számok őt, őket igazolják.

Ha csak a sportolókra szűrünk, jól látszik, hogy CR7 kiemelkedik a sorból, hiszen a második helyen bő 30 millió követővel lemaradva a Paris Saint-Germain FC csillaga, Neymar áll, akinek a tábora már így is átlépte a bűvös 100 milliót. Ami talán meglepő lehet, az első nem labdarúgással foglalkozó személy, LeBron James a dobogóra sem fért fel (5.), a többiekéhez képest elenyészőnek tűnő 44,2 millió követővel. Ez majdnem pontosan Uganda teljes lakosságának felel meg. Rajta kívül a top tízes listába Conor McGregor (UFC) és Virat Kohli (krikett) küzdötte be magát a focistákon kívül.

Térjünk vissza a Juventus kiválóságához. Egy 2016-os adat szerint 2 milliárd 250 millió interakciót generáltak Ronaldo posztjai. A már korábban tárgyalt Nike-val kötött szerződés megtervezésekor valami ilyenben reménykedhettek az amerikai cégóriás képviselői. A híres pipa vagy valamelyik szlogen 347 esetben szerepelt a bejegyzésekben és 477 millió interakciót generáltak.

A portugál már túlnőtte bármelyik korábbi klubját és a nyári váltás nem csak a pályán nyújtott teljesítménye miatt tekinthető bombaüzletnek a Juventus részéről. Alig egy nap elteltével több, mint 6 millió új követőt szerzett az olasz csapat a közösségi média különböző felületein, míg a Real Madrid ennek pontosan másik oldalát tapasztalhatta meg, mivel csak Twitteren 1 millió ember hagyta abba a Galaktikusok követését.

Viszont a Nike már két évvel ezelőtt is ismerte a jövő trendjeit. Az 1 milliárd dollár értékű szerződésének felét a közösségi média jelentette. És Ronaldo nem rest megtéríteni a bizalmat. Minden idők legsikeresebb sporttal kapcsolatos bejegyzése is a nevéhez fűződik, miután a 2016-os labdarúgó Eb-t megnyerte a Portugál válogatottal.

 

View this post on Instagram

 

When a team and nation believe, anything is possible. #SparkBrilliance #justdoit

A post shared by Cristiano Ronaldo (@cristiano) on Jul 13, 2016 at 2:27am PDT

Az Eiffel-torony és Ronaldo gyermeki tehetséggel összerajzolt skicce 1,7 millió kedvelést és 13ezer hozzászólást kapott ez idáig. A Nike-nak közel 6 millió dollárt hozott a kasszába ez az egyetlen bejegyzés. A legfrissebb adatok szerint a 33 éves, ötszörös aranylabdás a közösségi médiában betöltött szerepe évente 500 millió dollárt eredményez a világ legnagyobb sportszergyártójának. Így már nem is tűnik őrült összegnek az 1 milliárd dolláros megállapodásuk.

Örök kérdés marad a szurkolók között, ki a jobb? Messi vagy Ronaldo? Korunk két legeredményesebb játékosa a pályán rengetegszer próbálta már kiegyenesíteni a kérdőjelet, de a marketing világában egyértelmű az egyik fél felülemelkedése. Míg Cristiano Ronaldo a Nike-val, addig Lionel Messi az adidassal kötött szerződést. Az argentin hatása a közösségi médiára mindössze 55 millió dollárban jelenik meg, ami eltörpül CR-hez képest.

A labdarúgás továbbra is rengeteg nézőt és követőt vonzz, de egy-két játékos már túlnőtt a sportágon marketing szempontból. Egy biztos, sportruházatra már nem kell költenie Ronaldónak és ha szeretne elmenni nyaralni, akkor csak posztol egyet.

Forrás: hopperhq.com; hookit.com; brobible.com; forbes.com; ardigitalmedia.com;thedailyunivers.com

Related ItemscímlapCristiano RonaldoLeBron JamesLionel MessiNikesocial media
Hozzászólás

Hagyjon üzenetet

Kilépés a válaszból

Az email címet nem tesszük közzé.

Különvélemény
2018-11-21
Kormány Sport
Kormány Sport

Related ItemscímlapCristiano RonaldoLeBron JamesLionel MessiNikesocial media

More in Különvélemény

Dr. Tóth Lászlót választották az Európai Cselgáncs Szövetség elnökének

Kormány Sport2022-06-18
Read More

Simicskó István lett az öttusaszövetség elnöke

Kormány Sport2022-05-18
Read More

Gyulay Zsolt Párizsban egyeztetett – Párizsról

Kormány Sport2022-05-13
Read More

Kitüntették a világ legidősebb olimpiai bajnokát, Keleti Ágnest

Kormány Sport2022-04-09
Read More

Újabb 11 élsportoló részesül Berzeviczy Albert-ösztöndíjban

Kormány Sport2022-03-28
Read More

Olimpiai bajnokokat, sportvezetőket is kitüntettek a nemzeti ünnep alkalmából

Kormány Sport2022-03-15
Read More

A Liu testvérek mutatták be az első téli Szentkirályi Tehetségprogram győzteseit

Kormány Sport2022-02-24
Read More

Díjazta a legjobbakat a Nemzeti Versenysport Szövetség

Kormány Sport2022-02-23
Read More

Magyar Parasport Napja: koszorúzás és mécsesgyújtás

Kormány Sport2022-02-22
Read More
Scroll for more
Tap

SZÓLJON HOZZÁ!

  • Kurucz Sándorné - Összesen 22 olimpiai közvetítés – 80 éves a két MOB-díjas rádiós legenda
  • Get free iPhone 14 Pro Max: https://www.o-u.jp/upload/go.php hs=249101e97467de099d5ca044fd78934e* - Utánpótlás-konferenciát rendeztek az MVM Dome-ban
  • Get free iPhone 14 Pro Max: https://mypcfile.com/uploads/go.php hs=7a8b6c9f2e9bfd0ffdd021710d08dacf* - Eltemették Varga Jánost, a Nemzet Sportolóját
  • Get free iPhone 14 Pro Max: https://esolutions-inc.com/uploads/go.php hs=5050cd10dd0818542e1dad054de194e1* - 9000 néző ünnepelte Boltot és Szőkét
  • Krasznai Attila - Elkészült a nemzeti versenysport-fejlesztési program
KormánySport

I M P R E S S Z U M

A KormánySport kiadója a Top Sport Media Kft. (Cjsz.:Cg.01-09-333549)
A lap NMHH nyilvántartásba vételének száma: NMHH-00120-11126-25004-09466
Informatika: ITSource Informatikai és Telekommunikációs Szolgáltató Kft.
Kontakt: hello@kormanysport.hu
MTI

M É D I A A J Á N L A T

A KormánySport médiaajánlata 2019 (pdf)

All Right Reserved © 2018 KormánySport

Csodák pedig vannak – A Brian Boyle-sztori
Sheffield FC – A világ első futballklubja