Egy nevesebb, sikeresebb sportoló manapság már felkészülten, külön csapattal kezelteti a közösségi médiáját. Olyan tartalmakkal töltik meg az Instagram, Twitter vagy Facebook fiókjaikat, amikkel emberek millióit, milliárdjait befolyásolják. Így válnak tudatos influencerré és lesznek a nagyobb márkák számára még inkább kelendő portékák.
Az elmúlt években ez a trend (influencerek használata) egyre erősebb lett és különböző számolási technikákkal már pontos adatot kapnak a befektetők a megtérülésről.
Ha fotók és rövid videók nézegetéséről van szó, mindenki az Instagramra gondol. Az aktuális „Instagram Rich List” alapján – a legtöbb követővel rendelkező személyeket gyűjti össze – jelenleg Kylie Jenner vezet Selena Gomez és Cristiano Ronaldo előtt, ami a bejegyzésenkénti árat jelenti. Míg Ronaldo esetében 750.000 dollárba vagyis 211 millió forintba kerül egy megvásárolt poszt, addig Kylie Jenner már a kerek 1 millió dollárt sem gondolja túlságosan hivalkodónak. És a számok őt, őket igazolják.
Ha csak a sportolókra szűrünk, jól látszik, hogy CR7 kiemelkedik a sorból, hiszen a második helyen bő 30 millió követővel lemaradva a Paris Saint-Germain FC csillaga, Neymar áll, akinek a tábora már így is átlépte a bűvös 100 milliót. Ami talán meglepő lehet, az első nem labdarúgással foglalkozó személy, LeBron James a dobogóra sem fért fel (5.), a többiekéhez képest elenyészőnek tűnő 44,2 millió követővel. Ez majdnem pontosan Uganda teljes lakosságának felel meg. Rajta kívül a top tízes listába Conor McGregor (UFC) és Virat Kohli (krikett) küzdötte be magát a focistákon kívül.
Térjünk vissza a Juventus kiválóságához. Egy 2016-os adat szerint 2 milliárd 250 millió interakciót generáltak Ronaldo posztjai. A már korábban tárgyalt Nike-val kötött szerződés megtervezésekor valami ilyenben reménykedhettek az amerikai cégóriás képviselői. A híres pipa vagy valamelyik szlogen 347 esetben szerepelt a bejegyzésekben és 477 millió interakciót generáltak.
A portugál már túlnőtte bármelyik korábbi klubját és a nyári váltás nem csak a pályán nyújtott teljesítménye miatt tekinthető bombaüzletnek a Juventus részéről. Alig egy nap elteltével több, mint 6 millió új követőt szerzett az olasz csapat a közösségi média különböző felületein, míg a Real Madrid ennek pontosan másik oldalát tapasztalhatta meg, mivel csak Twitteren 1 millió ember hagyta abba a Galaktikusok követését.
Viszont a Nike már két évvel ezelőtt is ismerte a jövő trendjeit. Az 1 milliárd dollár értékű szerződésének felét a közösségi média jelentette. És Ronaldo nem rest megtéríteni a bizalmat. Minden idők legsikeresebb sporttal kapcsolatos bejegyzése is a nevéhez fűződik, miután a 2016-os labdarúgó Eb-t megnyerte a Portugál válogatottal.
View this post on Instagram
When a team and nation believe, anything is possible. #SparkBrilliance #justdoit
Az Eiffel-torony és Ronaldo gyermeki tehetséggel összerajzolt skicce 1,7 millió kedvelést és 13ezer hozzászólást kapott ez idáig. A Nike-nak közel 6 millió dollárt hozott a kasszába ez az egyetlen bejegyzés. A legfrissebb adatok szerint a 33 éves, ötszörös aranylabdás a közösségi médiában betöltött szerepe évente 500 millió dollárt eredményez a világ legnagyobb sportszergyártójának. Így már nem is tűnik őrült összegnek az 1 milliárd dolláros megállapodásuk.
Örök kérdés marad a szurkolók között, ki a jobb? Messi vagy Ronaldo? Korunk két legeredményesebb játékosa a pályán rengetegszer próbálta már kiegyenesíteni a kérdőjelet, de a marketing világában egyértelmű az egyik fél felülemelkedése. Míg Cristiano Ronaldo a Nike-val, addig Lionel Messi az adidassal kötött szerződést. Az argentin hatása a közösségi médiára mindössze 55 millió dollárban jelenik meg, ami eltörpül CR-hez képest.
A labdarúgás továbbra is rengeteg nézőt és követőt vonzz, de egy-két játékos már túlnőtt a sportágon marketing szempontból. Egy biztos, sportruházatra már nem kell költenie Ronaldónak és ha szeretne elmenni nyaralni, akkor csak posztol egyet.
Forrás: hopperhq.com; hookit.com; brobible.com; forbes.com; ardigitalmedia.com;thedailyunivers.com
Facebook
Twitter
YouTube
RSS