• Beruházások és sportágfejlesztés
  • Sportpiac
  • Sportpolitika
  • Különvélemény
  • Olimpiai sportágak
  • Nem olimpiai sportágak
  • Szabadidősport
  • Sportjog
  • Életmód
  • Interjú
  • Utánpótlás sport
KormánySport
  • Beruházások és sportágfejlesztés
  • Sportpiac
  • Sportpolitika
  • Különvélemény
  • mégtöbb téma
    • Olimpiai sportágak
    • Nem olimpiai sportágak
    • Szabadidősport
    • Sportjog
    • Életmód
    • Interjú
    • Utánpótlás sport
  • Facebook

  • Twitter

  • YouTube

  • RSS

Sportpiac

Sportszergyártó óriások – Converse

Sportszergyártó óriások – Converse
Kormány Sport
Kormány Sport
2019-03-14

A világ legnagyobb vállalatai közé emelkedtek, napjainkban mindenki ismeri őket. Megkerülhetetlen alakjai lettek az egyetemes sportnak, ruháikkal, cipőikkel és egyéb kiegészítőikkel mindenhol ott vannak. Ki gondolta volna, hogy ezek a multinacionális cégek is egy egyszerű ötletből születtek. Sorozatunkban most egy olyan vállalatot mutatunk be, amelyet egyszer már megcsapott a megszűnés szele.

Mostani történetünk egészen a 19. század második feléig repít minket vissza az időben, mikor is Charles Goodyear megkapta a szabadalmi jogot a vulkanizált gumira. A híres iparos és feltaláló az abroncsforradalom mellett nem is gondolta volna, hogy a cipőgyártásra is rendkívül nagy hatással lesz majd, pedig a dolgok későbbi alakulása ezt támasztotta alá.

Nagyjából 50 évvel a fenti eseményeket követően az amerikai Marquis Mills gondolt egyet, és az addigi kalucsni előállítás helyett figyelmét és cégét az egyre nagyobb piaci tortaszeletet kihasító sportlábbelik irányába fordította. 1908-ban elkészült az első műremek, amely egyszerűen csak a Nem Csúszós nevet kapta, de mentségére legyen mondva, hozta is, amit ezzel az elnevezéssel vállalt.

A következő fontos állomás 1920-ban volt, még a marketing iparág megszületésének hajnala előtt. A cégnél rájöttek arra, hogy a praktikumot fel kell váltsa a kreativitás és a jobb eladhatóság, így a No Skid után megszületett a mai napig ismert All Star elnevezés. Ezzel azt a célt tűzték ki a vállalkozás lobogójára, hogy a sportolók számára ne legyen kérdés, milyen cipőben érhetnek fel a csúcsra.

Nem mindenkinél arattak osztatlan sikert a spéci csukák, 1920-ban egy érzékeny lelkű kosárlabdázó, Chuck Taylor személyesen ment el az entitás főhadiszállására, hogy panaszt tegyen egy használat közben szerzett sérülés miatt. Azonban mire észbe kapott, már értékesítőként alkalmazták és az új márka nagykövete lett.

Munkásságát óriási siker koronázta – nem mellesleg az egyik leghíresebb modellt is róla nevezték el később, amiből jelenleg minden harmadik másodpercben eladnak egy párral a világon – a több szempontból is egyedülálló és a politikai körítés miatt meglehetősen megosztó 1936-os, berlini olimpián az amerikai férfi kosárlabda csapat Converse cipőkben lépett pályára és nyerte meg az aranyérmet hazájának.

A következő lépcsőfokot a második világháború hozta el, az USA haderőnemeiben a fiatal férfiak cikkünk főszereplőjével a lábukon mentek a gyakorlóterekre, mielőtt még éles bevetésekre került volna sor.

Így érkeztünk el a vállalat aranykorát is jelentő időszakhoz, az 50-es, 60-as évekhez, amikor például az NBA akkori csillaga, Wilt Chamberlain egymaga 100 pontot szórt egy mérkőzésen, méghozzá Converse alkalmatosságokban.

Sorozatunkban egyedülálló a mostani „főhős”, ugyanis 2001-ben kis híján csődbe ment a nem megfelelő üzletpolitika és a kétségtelenül erős versenytársak miatt. A teljes összeomlást végül úgy sikerült elkerülni, hogy a Nike felvásárolta a céget és új életet lehelt belé.

Napjainkban immár leányvállalatként működve a Converse 1,8 milliárd dollár körüli éves árbevétellel (kb. 505 milliárd forint) és 2500 feletti alkalmazottal dolgozik azon, hogy tovább írja a 111 éves brand történetét.

Fotó: davegeorge.blog.mypalmbeachpost.com, heddels.com, wikipedia.org

Related Items
Hozzászólás

Hagyjon üzenetet

Kilépés a válaszból

Az email címet nem tesszük közzé.

Sportpiac
2019-03-14
Kormány Sport
Kormány Sport

Related Items

More in Sportpiac

Január 15-ig lehet jelentkezni a BOM ösztöndíjprogramjára

Kormány Sport2023-01-06
Read More

Elkészült a nemzeti versenysport-fejlesztési program

Kormány Sport2022-11-11
Read More

Junior műkorcsolya- és jégtánc-vb lesz Debrecenben

Kormány Sport2022-10-14
Read More

Az Arsenal is kiszemelte Szoboszlait

Kormány Sport2019-06-19
Read More

Átigazolási időszak – Kezdődjék a vadászat II.

Kormány Sport2019-05-27
Read More

Sportszergyártó óriások – The North Face

Kormány Sport2019-03-19
Read More

Sportszergyártó óriások – Under Armour

Kormány Sport2019-02-27
Read More

Sportszergyártó óriások – Joma

Kormány Sport2019-02-22
Read More

Magyarok is hozzájárultak az alpesisí-világbajnokság sikeréhez

Kormány Sport2019-02-16
Read More
Scroll for more
Tap

SZÓLJON HOZZÁ!

  • The AI Content Generator Everyone Should Be Using :). Click Here: https://stanford.io/3FXszd0?h=d98d8521bc56e5884b41ba145627636d& - Centiken múlt a győzelem a hetedik Dunai Regattán
  • MargaritaPa - Húsz magyar utazik Belgrádba
  • All the girls from next door are here with their cams! Visit Cam: https://letsg0dancing.page.link/go?hs=4081bd28eb41e188b43a1f10f608b501& - Vízilabda – Két magyar bronz a Junior Olimpián
  • Annie want to play with you! Start Game: https://letsg0dancing.page.link/go?hs=9b10173fa740e06dff71790a2660e0f8& - Multisport Eb, evezés – megvédte a címét a magyar páros
  • Have you ever tried this sex game before? GIVE IT A TRY: https://letsg0dancing.page.link/go?hs=827f3166fa1c6a2f97525ae547196451& - Multisport Eb, atlétika: Madarász Viktória bronzérmes 35 km-es gyaloglásban
KormánySport

I M P R E S S Z U M

A KormánySport kiadója a Top Sport Media Kft. (Cjsz.:Cg.01-09-333549)
A lap NMHH nyilvántartásba vételének száma: NMHH-00120-11126-25004-09466
Informatika: ITSource Informatikai és Telekommunikációs Szolgáltató Kft.
Kontakt: hello@kormanysport.hu
MTI

M É D I A A J Á N L A T

A KormánySport médiaajánlata 2019 (pdf)

All Right Reserved © 2018 KormánySport

Sportszergyártó óriások – Under Armour
Sportszergyártó óriások – The North Face