A világ legnagyobb vállalatai közé emelkedtek, napjainkban mindenki ismeri őket. Megkerülhetetlen alakjai lettek az egyetemes sportnak, ruháikkal, cipőikkel és egyéb kiegészítőikkel mindenhol ott vannak. Ki gondolta volna, hogy ezek a multinacionális cégek is egy egyszerű ötletből születtek. Sorozatunkban most egy olyan vállalatot mutatunk be, amelyet a kalandvágy hívott életre.
Bátran állíthatjuk, hogy az eddigi cégek is meglehetősen egyedi és különleges módon születtek meg, azonban mostani „főhősünk” így is kilóg a sorból a szó abszolút pozitív értelmében.
A hegymászók és kempingezők egyik legkedveltebb márkáját 1966-ban, az Amerikai Egyesült Államokban alapította egy fiatal házaspár, méghozzá a tengerszint felett alig 50 méterrel, San Francisco tengerpartján. Doug and Susie Tompkins vérbeli túrázók voltak, akik úgy döntöttek, hogy sorsukat saját kezükbe veszik és létrehoztak egy erre a célra tökéletesen megfelelő kiskereskedelmi egységet.
A hippikorszak legszebb napjaiban, az újonnan alakult entitás október 26-án egy meglehetősen nagy bulival ünnepelte meg a nyitást. Egy rockbanda adta a talpalávalót, és a rendre a méltán híres, vagy inkább hírhedt Hells Angels tagjai vigyáztak a bejáratnál (motoros banda, amelynek tagjai Észak-Amerikában a kábítószer kereskedelemben és egyéb szervezett keretekben elkövetett bűntettekben is érintettek voltak).
Úgy alakult az élet, hogy a zene a továbbiakban is fontos szerepet játszott a cég életében. 1968-ban, alig két évvel az első eladások után a vezetők arra az elhatározásra jutottak, hogy saját termékvonalat hoznak létre, a tervezéstől a gyártásig mindent maguk csinálva.
Ebben az időben történt, hogy a vállalkozás kissé viseletes raktárában a Creedence Clearwater Revival együttes gyakorolta a számait, ezzel is szórakoztatva az alkalmazottakat a szürke hétköznapok monoton munkájában. Ekkor még senki sem sejtette, hogy nem is olyan soká, mind a The North Face, mind a zenekar elindul a világhírnév útján.
A nagy áttörést a vállalat által támogatott expedíciók hozták meg, amelyek a mára már legendás szlogen keretében, a „Never Stop Exploring”, azaz sose hagyd abba a felfedezést égisze alatt futottak. Persze egy jó mottó és az érdekes hírek mellett az sem ártott, hogy az eladott produktumok rendkívül jó minőséget képviseltek, olyannyira, hogy az USA-ban a tengerészgyalogságnak a cég szállította a speciális, extrém hidegnek is ellenálló sátrakat.
Az elmúlt bő 50 esztendő tapasztalata megmutatta, hogy egy jó elképzelés, rengeteg munka és a maximumra törekvés a fellegekbe repíthet egy vállalkozást. A The North Face 2017-ben 3,3 milliárd dollár (kb. 891 milliárd forint) árbevételt ért el, mintegy 12%-kal növelve az eladásait éves bázison.
Fotó: dailymail.co.uk, winterdanielle.wordpress.com
Facebook
Twitter
YouTube
RSS