• Beruházások és sportágfejlesztés
  • Sportpiac
  • Sportpolitika
  • Különvélemény
  • Olimpiai sportágak
  • Nem olimpiai sportágak
  • Szabadidősport
  • Sportjog
  • Életmód
  • Interjú
  • Utánpótlás sport
KormánySport
  • Beruházások és sportágfejlesztés
  • Sportpiac
  • Sportpolitika
  • Különvélemény
  • mégtöbb téma
    • Olimpiai sportágak
    • Nem olimpiai sportágak
    • Szabadidősport
    • Sportjog
    • Életmód
    • Interjú
    • Utánpótlás sport
  • Facebook

  • Twitter

  • YouTube

  • RSS

Sportpiac

Sportszergyártó óriások – Under Armour

Sportszergyártó óriások – Under Armour
Kormány Sport
Kormány Sport
2019-02-27

A világ legnagyobb vállalatai közé emelkedtek, napjainkban mindenki ismeri őket. Megkerülhetetlen alakjai lettek az egyetemes sportnak, ruháikkal, cipőikkel és egyéb kiegészítőikkel mindenhol ott vannak. Ki gondolta volna, hogy ezek a multinacionális cégek is egy egyszerű ötletből születtek. Sorozatunkban most egy kevésbé ismert, ám sikeres vállalatot mutatunk be.

23 évvel ezelőtt valószínűleg egy ember kivételével senki sem gondolta volna, hogy a sok nagyvállalat mellé gyakorlatilag pillanatok alatt felnő egy új óriás, ami nemcsak, hogy megszorongatja a piacvezetőket, hanem le is hagyja őket.

1996-ban, Kevin Plank, a Maryland Egyetem amerikai futballcsapat speciális egységének kapitánya megunta, hogy a védőfelszerelése alatt hordhat bármit, az mindig összegyűrődik, félrecsúszik az izzadság miatt. Nem kevés próbálkozás után a 23 éves fiatalember úgy döntött, hogy ha nem megy máshogy, akkor majd ő veszi kezébe a dolgokat, és keres megoldást a problémára.

Hamar rájött, hogy a hagyományos pamut helyett a szintetikus anyagok felé kell elmozdulnia, és megalkotott egy olyan felsőt, ami kiállta a nedvességtaszítás próbáját. Kezdetben, így az atlantai olimpia évében is, még csak 17 000 dollár értékben adott el termékeket, jórészt a kocsija csomagtartójából és a nagymamája pincéjéből.

Persze nincsen sportmárka hatásos név nélkül, ebben az esetben egy véletlen „elhallás” szülte meg a mára már világszerte ismert elnevezést. Az eredeti ötlet Body Armor lett volna, azaz testpáncél, de úgy hozta a sors, hogy egy családi beszélgetésnél a testvére visszakérdezett, hogy „Mit mondtál, Under Armor?”. A többi meg, ahogy mondani szokták, már történelem.

A névvel aztán volt még egy kör, Amerikában nagy hagyománya van annak, hogy a különböző entitásokat úgy lehet telefonon elérni, hogy 1-800-és a cég neve a számok által takart betűkből kirakva. Ez így eddig szép és jó, de a 90-es évek végén az Armor már foglalt volt és pénzbe került volna megszerezni, ezért jött a brit angol, ahol a páncélt Armournak írják, így a problémát sikerült elegánsan és ami még fontosabb, ingyen megoldani.

A következő mérföldkő a siker útján még a millennium beköszönte előtt jött el, egy USA Today (az Egyesült Államok legnagyobb példányszámban kiadott napilapja, több mint 2 millió darabot nyomnak belőle minden egyes alkalommal) egyik cikkében az Oakland Raiders irányítója, Jeff George sorozatunk mostani szereplőjének logójával ellátott garbót viselt, amire mindenki felkapta a fejét.

Utána már nem volt megállás, jött az 1999-es Minden héten háború, amerikai focis sportfilm, Jamie Foxx és Al Pacino, na meg persze az Under Armour főszereplésével. Az eladások idővel exponenciális nőttek, ebben hatalmas segítség volt, hogy 2010-ben a vállalat megszerezte magának a még mindig aktív, immár hatszoros Super Bowl-győztes irányítót, Tom Brady-t (aki részesedést is kapott a cégben). Nemsokkal később pedig leszerződtették a női vonal népszerűsítésére a New England sztárjátékosának feleségét, a brazil szupermodellt, Gisele Bündchent.

A töretlen fejlődést bizonyítandó, 2017-ben a vállalkozás nagyjából 5 milliárd dollár értékben (kb. 1400 milliárd forint) adott el termékeket, és az USA-ban az Adidast lehagyva, már a Nike mögött a második a sportpiacon.

Fotó: bizjournals.com, wikipedia.org

Related Items
Hozzászólás

Hagyjon üzenetet

Kilépés a válaszból

Az email címet nem tesszük közzé.

Sportpiac
2019-02-27
Kormány Sport
Kormány Sport

Related Items

More in Sportpiac

Az Arsenal is kiszemelte Szoboszlait

Kormány Sport2019-06-19
Read More

Átigazolási időszak – Kezdődjék a vadászat II.

Kormány Sport2019-05-27
Read More

Sportszergyártó óriások – The North Face

Kormány Sport2019-03-19
Read More

Sportszergyártó óriások – Converse

Kormány Sport2019-03-14
Read More

Sportszergyártó óriások – Joma

Kormány Sport2019-02-22
Read More

Magyarok is hozzájárultak az alpesisí-világbajnokság sikeréhez

Kormány Sport2019-02-16
Read More

Sportszergyártó óriások – Puma

Kormány Sport2019-02-08
Read More

Sportszergyártó óriások – Nike

Kormány Sport2019-01-28
Read More

Klubok (átigazolási) harca 4.

Kormány Sport2019-01-22
Read More
Scroll for more
Tap

SZÓLJON HOZZÁ!

  • Longa györgy - A Sporttörvény idei újításai
  • Longa györgy - A Sporttörvény idei újításai
  • halo ila - Szilágyi Áron olimpiai bajnok kardvívó kapta a Közmédia Év Embere Díjat
  • Jónás Zoltán - A Sporttörvény idei újításai
  • Névtelen - Női kézi Eb: Nem tűrhetjük el, hogy akarat nélkül játsszunk! – Elek Gábor
KormánySport

I M P R E S S Z U M

A KormánySport kiadója a Top Sport Media Kft. (Cjsz.:Cg.01-09-333549)
A lap NMHH nyilvántartásba vételének száma: NMHH-00120-11126-25004-09466
Informatika: ITSource Informatikai és Telekommunikációs Szolgáltató Kft.
Kontakt: hello@kormanysport.hu
MTI

M É D I A A J Á N L A T

A KormánySport médiaajánlata 2019 (pdf)

All Right Reserved © 2018 KormánySport

Sportszergyártó óriások – Joma
Sportszergyártó óriások – Converse